2024. július 9., kedd

Bouzov, Hrad Bouzov, SzG3

 

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Vissza a főoldalra (katalógus)

Figyelem: ha valaki szereti Csehországot, szeret ott nyaralni, kirándulni, csak van valami kellemes élménye a csehekkel kapcsolatban, csatlakozzon a Szeretem Csehországot Facebook oldalamhoz!

Amikor ezt a túrát szerveztem, arra törekedtem, hogy csak olyan helyeket nézzek meg, ahol eddig még nem voltam. Így is elég sok látnivaló van ezen a környéken. Bouzovval kapcsolatban végül is nem tudtam megállni, hogy még egyszer meg ne nézzem. Egyrészt tényleg nagyon közel volt Olomouchoz, másrészt az bátorított fel, hogy ellentétben a korábbi gyakorlathoz, minden kastélyban engedélyezték a fényképezést, reméltem, hogy ez itt is így lesz (szerencsére nem csalódtam). Némi változások voltak a korábbi látogatásomhoz képest: eltűnt a kerekes ródli pálya (a korábbi állapot ITT tekinthető meg, beleértve a ródli pályát is). Ez után nyitottak egy lovagi bemutató pályát, ez minden nap tart előadásokat, nem tudom mennyi embert érdekel ez, mivel már írtam, a belföldi turizmus szinte lejesen eltűnt, legalább is a korábbi méretéhez képest. Bouzov az egyik legnagyszerűbb vár (kastély) Csehországban, ennek ellenére a parkoló szinte teljesen  üres volt, talán 15-en vettünk részt az adott túrán. 

Ha letettük a kocsit a parkolóban, onnan még fel kell gyalogolni a várhoz. Nem túl megerőltető, de az idő tervezéshez ezt is be kell kalkulálni (itt is úgy láttam, hogy minden egész órában indul túra, az út kb szűk negyed óra a parkolóból a várig).

A várról nem írok semmit, úgy szép ahogy van. Ha valaki a közelében van, nehogy kihagyja, mert utólag bánni fogja. Elsőrangú látnivaló!!! A képek beszéljenek magukért (az összes kép a Fotóalbumban található).

Amúgy ezt a várat is a túra után körbe sétáltam. Bár viszonylag magasak a várat körülvevő falak, azért egész jól be lehetett látni, így olyan szögből is láttam a várat, hogy egyébként nem lehet. Meg egy jót sétáltam is.



























Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Barangolások a cseh barlangokban, SzG3

 Összefoglaló jellegű beszámolók Csehországról: -  Cseh Paradicsom -  Cseh Svájc, Szász Svájc -  Cseh várak, kastélyok  (2) -  a Morva karsz...