2024. július 15., hétfő

Olomouc, Sbírkové skleníky Flora Olomouc és a Smetanovy sady, SzG3

 

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Vissza a főoldalra (katalógus)

Figyelem: ha valaki szereti Csehországot, szeret ott nyaralni, kirándulni, csak van valami kellemes élménye a csehekkel kapcsolatban, csatlakozzon a Szeretem Csehországot Facebook oldalamhoz!

Elérkeztünk az utolsó helyszínhez, amit megnéztem. Ez az 5. napon, hazaindulás előtt történt, egy kellemes séta utáni start haza felé. 

Itt azért egy kicsit el kell gondolkodnunk több cseh szimpatikus magatartásforma közül az egyiken és ez a parkok (valamint a természet) szeretete és az ezzel járó munkák, kert ápolás, egyáltalán a hozzáállás milyenségén. A parkokkal kapcsolatban többször bele botlunk ebbe a névbe: Flora Olomouc. Megnéztem a honlapjukat (ez az: Flora Olomouc), és azt kell mondanom, hogy az egyik legjobban élvezhető honlapot találtam. Minden világos, mindenről pontos, érthető, de nem túltolt információt adnak. Pontos terveik vannak  a hozzájuk tartozó helyek üzemeltetéséről, kezeléséről és ezeket szemmel láthatóan be is tartják. A parkokon kívül vannak nekik nem messze ide egy szállodájuk is, ebben a parkban üvegházak, pálmaház, a park szélén egy rendezvényközpont, olomouci piacok, stb, ki tudja még hogy mi. És mindegyik pont úgy néz ki látogatói szempontból, ahogy egy helyi, vagy egy turista szerint lennie kell. Talán kellene ide szervezni valami komoly tanulmányutat megfelelő magyar szervektől (de azonnal). Nem úgy látszik, hogy pénzhiányban szenvednek. Na ez az a hozzáállás, amit a csehektől piszkosul irigylek (de ugyanez volt az összes meglátogatott helyszínen, legyen az kastély, botanikus kert, arborétum, barlang, bunker). Az hogy ez nálunk miért nincs így, annak kitárgyalása nagyon messzire vinne, így arról most lemondok. Meg úgy sem történne semmi.

Na de vissza a helyszínhez. Először a pálmaházakat, üvegházakat néztem meg. Az itteni neve a helynek: Sbírkové skleníky Flora Olomouc. Itt is láttam a személyzetet, ahogy tette a dolgát. Van pálmaház, trópusi ház, szubtrópusi ház, kaktuszház. Rengeteg virág, jól karbantartott hely, Megnézendő.

Most egy picit térjünk vissza a parkokhoz. Ezek gyakorlatilag körbe ölelik a fallal körülvett városmagot, csak néhol szakadnak meg. Eredetileg (mivel ez már kívül esett a városon), gyümölcsösöket telepítettek ide. A parkok kialakítása már az 1800-as évek elején megkezdődött. Legkésőbb a Botanikus kert és a Rózsakert került kialakításra. A Botanikus kert eredetileg virágkiállítások céljára készült, majd csatlakozott a Flora Olomouchoz. Ide tartozik a Rózsakert is, amit itt Rózsafüzérnek neveznek. Több ezer rózsa tő található itt, 900 féle rózsával. Én pont lekéstem a virágzást, mert a meleg miatt ez június elején megtörtént. 

Az üvegházak után tettem egy nagy sétát ebben a parkban is, ezt a részt Smetana parknak hívják (Smetanovy sady). Világhírű a parkon keresztül húzódó, közepén virágokkal, sétány (Rudolf allée). Itt található szökőkút, zene pavilon, valamint a Szökőkút étterem. A sétány végén egy tó is fellelhető. 

Ez után elindultam haza felé, szépen 130-al csorogva az autópályákon. 

Irigyeltem őket.

1. Sbírkové skleníky Flora Olomouc:


















2. Smetanovy sady:










Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Barangolások a cseh barlangokban, SzG3

 Összefoglaló jellegű beszámolók Csehországról: -  Cseh Paradicsom -  Cseh Svájc, Szász Svájc -  Cseh várak, kastélyok  (2) -  a Morva karsz...