2024. július 7., vasárnap

Mladeč, Mladečské jeskyně, SzG3

 

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Vissza a főoldalra (katalógus)

Figyelem: ha valaki szereti Csehországot, szeret ott nyaralni, kirándulni, csak van valami kellemes élménye a csehekkel kapcsolatban, csatlakozzon a Szeretem Csehországot Facebook oldalamhoz!

Tényleg nem értem emberek fanyalgását - konkrétan ezzel a barlanggal kapcsolatban a Google Earth-n  - mivel semmi olyannal nem találkoztam, ami nekik problémaként felmerült: agresszív pénztáros, lekezelő túravezető, ronda barlang. Vannak olyanok akiknek semmi nem jó (vagy ők váltanak ki viselkedésükkel valami ellen reakciót). Szerencsére itt és akkor semmilyen problémára nem bukkantam, sőt szerintem a barlang magasan 1. osztályú. 

Az autót a barlangtól kb 700 m-re lévő nagy parkolónál kell letenni. Szerencsére itt jól ki volt táblázva az út a barlanghoz: kb 300 m-t kell tenni a főút mentén majd jobbra fordulva felsétálni a fogadó épülethez. Úgy láttam minden egész órában van vezetés. A pénztáros vitatkozás nélkül adta meg nekem a senor jegyet. Azt tudni kell, hogy ez a barlang az egyik legjelentősebb Cro-Magnon-i lelőhely. Szerencsére nem vitték túlzásba ezt a témát és a barlangban csak éppen hogy érintették a témát (egy táborhely és egy kardfogú tigris volt csak). A barlang első része inkább hasadékbarlang, de abból viszont igen látványos fajta. Szerencsére a világítást jól oldották meg, így nagyon jól látszott a barlang rétegződése (nem egy terem vagy folyosó, hanem ezek egymás mellett, több rétegben). Voltak hatalmas belmagasságok, keskeny folyosók, minden ami kell. A barlang másik felében már megjelentek a cseppkövek is, mégpedig hatalmas számban és nagyon szépek voltak. A túravezető sem veszett el a sok magyarázkodásban, engedte csodálni a barlangot.

Egyszóval nagyon-nagyon kell kellemes volt az egész és ha valaki nekem hisz inkább, mint a huhogóknak, akkor ne hagyja ki ezt a barlangot. Össze lehet kötni az Arboretum Bílá Lhota-val és a Javoříčské jeskyně-vel, szó szerint egy kupacon vannak.























Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Barangolások a cseh barlangokban, SzG3

 Összefoglaló jellegű beszámolók Csehországról: -  Cseh Paradicsom -  Cseh Svájc, Szász Svájc -  Cseh várak, kastélyok  (2) -  a Morva karsz...