2024. július 7., vasárnap

Náměšť na Hané, Zámek Náměšť na Hané, SzG3

 

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Vissza a főoldalra (katalógus)

Figyelem: ha valaki szereti Csehországot, szeret ott nyaralni, kirándulni, csak van valami kellemes élménye a csehekkel kapcsolatban, csatlakozzon a Szeretem Csehországot Facebook oldalamhoz!

Erről a kastélyról nem tudok sokat írni, mivel csak kívülről tekintettem meg. Sajnos a kastély meglátogatásáról semmi információt nem tudtam a helyszínen beszerezni. Az egyik volt gazdasági szárnyban egy film művészeti kiállítás volt, az nagyon nem érdekelt. Igazából Plumlov felé mentem és csak az érdekes kör alakú park kialakítás miatt álltam meg itt, hogy az hogyan is van. 

A főútról egy egyenes fasor vezet a kastélyhoz. Maga a kör alakú kastélypark a körforgalom (csak egy irányban lehet megkerülni). Némi keresgélés után le lehet tenni a kocsit egy kis parkolóban. Maga a kastély kívülről szép (a fellelhető képek alapján belül is, de nem jutottam be). A park azonban már nem annyira (meg elég kicsi). A parkban még megtalálható egy romos úszómedence is.

Az látszik, hogy esküvőkre használható és az udvaron egy színpad is felállításra került.

Maga a kastély az egyik legnagyobb osztrák nemesi családé volt (zömmel), ez a Harrach család. 1945-ben a Benes dekrétumok alapján elkobozták. Ez után több tulajdonosa volt a kastélynak, jelenleg a helyi önkormányzaté.












Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Barangolások a cseh barlangokban, SzG3

 Összefoglaló jellegű beszámolók Csehországról: -  Cseh Paradicsom -  Cseh Svájc, Szász Svájc -  Cseh várak, kastélyok  (2) -  a Morva karsz...